Reis licht

Al enkele jaren reis ik in Augustus samen met mijn vrienden van Blossom030 naar het Greenbeltfestival in Engeland. Een festival waar kunst, maatschappelijke betrokkenheid en christelijke spiritualiteit samen gaan.
De organisatoren denken ieder jaar na over een thema en op de een of andere manier leidt dat thema tot een verhaal van allerlei sprekers dat elkaar versterkt en samen tot een aantal inzichten leidt.

Als theatervrouw en supervisor zoek ik altijd naar de betekenis die in een verhaal verstopt zit. Ik probeer te luisteren naar gevoelens, overtuigingen en beelden en als ik ze denk te verstaan, probeer ik ze te integreren en om te zetten in een aantal wegwijzers voor mijn eigen leven en ook, omdat het mijn hart heeft, voor de kerk. (Met kerk bedoel ik: de christelijke gemeenschap in al haar kleuren)

Greenbelt wees mij persoonlijk, maar ook de kerk, de volgende weg.

Reis licht: investeer in mensen in plaats van in instituten.
Reis licht: surf mee op de gezamenlijke ontdekkingen en ontwikkelingen, nationaal en internationaal.
Reis licht: stop met sentiment en Idolaterij van kerken, priesters, feesten.

Reis licht: laat je verhaal eerlijk zijn, ontwikkel via kwetsbaarheid.
Reis licht: erken pijn van jezelf en een ander en volg de weg naar vergeving.
reis licht: leef samen en loop ook samen naar de toekomst, en vergeet niet om het tweede hengsel van de boodschappentas van de ander mee te dragen zodat mensen niet onnodig vallen.
Reis licht: laat je troosten.

Reis licht: geef antwoord op wat er nu speelt om je heen, zowel dichtbij als verderaf. Laat je niet verlammen maar reageer.
Reis licht: stimuleer creativiteit en laat je erdoor inspireren.
Reis licht: LACH, maak plezier en eet, geniet van het leven!
Reis licht: Vertrouw op God, De schepper zal iedere keer iets nieuws beginnen, soms al voor je het beseft.

Reis licht: durf te zegenen en laat je zegenen, zonder voorwaarden en oordelen.

Getagged , , ,

2 thoughts on “Reis licht

  1. Anne Marth schreef:

    wauw!

Plaats een reactie